Δε. Σεπ 29th, 2025

Με διαδικασίες εκτός Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας και με όρους δημοπράτησης που δείχνουν πολλά έγινε στις 11/06/2025 η δημοπρασία για τον Κένταυρο.

Η δημοπρασία διενεργήθηκε από το ΔΕΠΑΝ, το οποίο διατηρεί ενεργή σύμβαση με το Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας σχετική με την κατασκευή και εκμίσθωση του Κενταύρου.

Ο Κένταυρος κατακυρώθηκε στην εταιρεία ΠΙΕΤΡΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Α.Ε..
Το τίμημα ανέρχεται στα 96.000€ ετησίως, είναι ΜΗ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΕΝΟ, με περίοδο χάριτος τα δύο πρώτα έτη. Η διάρκεια μίσθωσης είναι 20 + 5 έτη.
Μεταξύ των κριτηρίων και όρων της δημοπρασίας είναι και οι παρακάτω:
Ως ελάχιστη προϋπόθεση ποιοτικής επιλογής απαιτείται για την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια, οι οικονομικοί φορείς να διαθέτουν κατά τα τρία τελευταία έτη (2022,2023,2024) σωρευτικά:
α) μέσο ετήσιο Κύκλο εργασιών, ανώτερο των 14.000.000,00 ευρώ (!!!)
β) μέσο «ειδικό» κύκλο εργασιών στο αντικείμενο της Διαχείρισης Εγκαταστάσεων Μαζικής Εστίασης ανώτερο των 2.000.000,00 ευρώ.
Ως ελάχιστη προϋπόθεση ποιοτικής επιλογής απαιτείται για την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, οι οικονομικοί φορείς, κατά την διάρκεια της χρονικής περιόδου από 1.1.2021 μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας διακήρυξης να έχουν εκτελέσει τουλάχιστον μια ή περισσότερες συμβάσεις Κατασκευής ή Ανακαίνισης ή Ενεργειακής Αναβάθμισης Κτιρίου για λογαριασμό του Δημοσίου (!!!) ίσης με το ποσό των 2.500.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Ως ελάχιστη προϋπόθεση ποιοτικής επιλογής για την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, οι οικονομικοί φορείς απαιτείται να διαθέτουν τουλάχιστον οκταετή (8 έτη) «ειδική» εμπειρία στην ανάπτυξη, λειτουργία και διαχείριση Επιχείρησης Μαζικής Εστίασης και ειδικότερα στην ανάπτυξη, λειτουργία και διαχείριση τουλάχιστον μίας (1) μονάδας Επιχείρησης Μαζικής Εστίασης.

Ως ημερομηνία έναρξης καταβολής του μισθώματος ορίζεται η ημερομηνία που θα προκύπτει μετά την πάροδο δύο (2) ετών από την υπογραφή της σύμβασης (περίοδος χάριτος), χρονική διάρκεια κατά την οποία οφείλουν να έχουν περαιωθεί οι οικοδομικές εργασίες και το ακίνητο να παραδοθεί σε λειτουργία.

Σε περίπτωση που επέλθει μεταβολή στο πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής, που να επιτρέπει την περαιτέρω αξιοποίηση (επέκταση) των εγκαταστάσεων, δύναται ο πλειοδότης να υποβάλει σχετικό αίτημα προς το Δήμο, συνοδευόμενο από ολοκληρωμένη πρόταση. Αρμόδιο όργανο για να αποφασίσει σχετικά, καθώς και για τους ειδικότερους όρους, είναι το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου.

  • Το Αναψυκτήριο που θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει θα πρέπει είναι συνολικού εμβαδού δόμησης μέχρι 120,00 μ2.
  • Η επιτρεπόμενη ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων πέριξ αυτού δύναται να είναι εντός του γνωστού περιγράμματος που υπήρχε και το προηγούμενο κτίσμα του ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ, σύμφωνα με τα οριζόμενα ειδικότερα στο ΦΕΚ Β΄5283/01.12.2020.
  • Το Αναψυκτήριο που πρόκειται να λειτουργήσει θα πρέπει να ονομασθεί «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» σύμφωνα με την επιθυμία του Δήμου.
  • Ο Προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 2.000.000,00 ευρώ, το οποίο ποσό κρίνεται εύλογο για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων στο μίσθιο κατασκευών.
  • Η πρόταση λειτουργίας του ακινήτου αφορά αποκλειστικά σκοπούς Μαζικής Εστίασης, καθώς η εν λόγω μίσθωση θα είναι μακροχρόνια για αυτόν το λόγο.
  • Το χρονοδιάγραμμα έναρξης κατασκευής και λειτουργίας των εγκαταστάσεων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο της διετίας͵ καθώς κάτι τέτοιο δεν κρίνεται συμφέρον ούτε για τον Δήμο, αλλά ούτε για τα συμφέροντα του ίδιου του διαγωνιζόμενου.

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι δεν ήταν καθόλου τυχαία η επιλογή της διοίκησης Τομπούλογλου να κινήσει όλες τις διαδικασίες για τον Κένταυρο εκτός Δήμου και να τα εκτελέσει όλα ουσιαστικά «εν κρυπτώ» μέσω του ΔΕΠΑΝ.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι και ακολούθως οι δημότες δεν έχουν λάβει γνώση ούτε καν για τα σχέδια του αναψυκτηρίου, πόσω μάλλον να εκφράσουν τις απόψεις ή τις ενστάσεις τους.

Σημειωτέο ότι η επιτροπή του άρθρου 152 που είχαν προσφύγει οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ζητώντας να γίνουν όλες οι διαδικασίες για τον Κένταυρο (σχέδια, μελέτες, δημοπρασία) από τις υπηρεσίες του Δήμου, απέρριψε τις αιτιάσεις μη εξετάζοντας τη νομιμότητα της απόφασης της διοίκησης Τομπούλογλου. Το αιτιολογικό της προέδρου της επιτροπής ήταν ότι είχε απορριφθεί προγενέστερη προσφυγή για την προηγούμενη απόφαση λόγω παρέλευσης διμήνου και τεκμαιρόμενης νομιμότητας (!!!).

Ελπίζουμε τουλάχιστον η διοίκηση Τομπούλογλου να δώσει κάποια στιγμή τις μελέτες και τα σχέδια του Κενταύρου στη δημοσιότητα.

Related Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *